.
Sluiten

Retourneren en annuleren bij Helmink Wonen en Keukens

Retourneren en annuleren

Hier vind je de meest gestelde vragen over retourneren en annuleren

Hoe meld ik mijn retourzending aan?
Je mag kosteloos retourneren binnen 30 dagen na ontvangst, zolang het in de staat is zoals je het ontvangen hebt. Neem dan contact met ons op.

Hoe verzend ik mijn retourzending na aanmelden?

In je bevestigingsmail bij 'Verzendmethode' zie je pakketdienst of bezorgdienst staan.

Pakketdienst
Verzending reguliere pakketten PostNL
Retouren van standaardpakketten geleverd via onze bezorgpartner PostNL kun je na aanmelding, gratis retourneren via een PostNL pakketpunt. Je hoeft bij het PostNL pakketpunt vervolgens alleen de barcode op je telefoon te laten zien die je in je mail hebt ontvangen na het aanmelden van je retour. Wij adviseren om het verzendbewijs te bewaren. 

Bezorgdienst
Afhalen grote pakketten
Je mag kosteloos retourneren binnen 30 dagen na ontvangst, zolang het in de staat is zoals je het ontvangen hebt. Retouren van grote producten geleverd via onze bezorgservice, komen we in overleg halen.

  1. Neem contact met ons op.
  2. Wij nemen telefonisch of per e-mail contact met je op om het afhaalmoment in te plannen.

Sommige grote producten kunnen niet geretourneerd worden. Dit staat vermeld bij de producten waar retourneren niet mogelijk is. 

Retour afgeven 
Je kan een product ook retour brengen in onze winkel. Meld wel altijd de retour bij ons aan en lever het goed ingepakt af. 

Andere vervoerder 
Als je uit eigen beweging het product retourneert met een andere vervoerder dan waarmee de bestelling geleverd is, ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten. 

 

Kan ik de status van mijn retourzending volgen?
Na terugsturen van aangemelde retour-producten ontvang je via e-mail verschillende status updates.  

  • Zorg ervoor dat de producten binnen 14 dagen na het aanmelden van de retour zijn teruggestuurd. Binnen 1 - 14 dagen na ontvangst van je retour krijg je het betaalde bedrag terug op dezelfde manier als de betaling is gedaan. 
  •  

Mocht de verwerking van jouw retour langer dan 14 dagen duren, dan raden we je aan om contact op te nemen met de klantenservice. Mocht je jouw retourzending hebben verstuurd via een PostNL-pakketpunt, vergeet dan niet het verzendbewijs mee te nemen. Dit is het bewijs van je retourzending en wanneer je vragen hebt over de status is het handig deze bij de hand te hebben.  

 

Hoe werkt de terugbetaling van mijn retourzending?
De uiterlijke terugbetaaltermijn bestaat uit 2 onderdelen: verwerken van je retour en het uitbetalen van je geld. Binnen 1 – 14 dagen na ontvangst retour-product heb je je geld terug. 

  •  

Heb je €6,75 bezorgkosten betaald? Dan krijg je de bezorgkosten terug als je de hele bestelling hebt geretourneerd. 

 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Je kunt annuleren als de bestelling nog niet is verzonden. Ga naar je account en klik op de order waar je een annulering voor wilt doen en klik daarna op de button Annuleren.  

Lukt annuleren niet meer? Of geannuleerd artikel toch ontvangen? 
Dan kun je altijd binnen 14 dagen retourneren. Je krijgt dan afhankelijk van je betaalmethode binnen 14 werkdagen na verwerking van je retour je geld terug. 

 

Mijn bestelling is beschadigd, onjuist, incompleet of defect, wat te doen?

Bij aflevering

  1. Als bij levering beschadigingen worden vastgesteld, dan moet de afnemer dit op het afleverbewijs vermelden. Als er bij levering geen gelegenheid is om eventuele beschadigingen te constateren, dan noteert de afnemer dat op het afleverbewijs. Het is raadzaam zichtbare beschadigingen uiterlijk binnen 2 werkdagen aan ons te melden.
  2. Stuur ons een e-mail met foto's van het beschadigde artikel of kom bij ons langs in de winkel.

 

Buiten de retourtermijn van 14 dagen 

  1. Je hebt 2 jaar garantie op jouw aangekochte product.  De 2-jarige garantie geldt niet voor gebreken die verband houden met niet met de bestemming corresponderend gebruik door afnemer. De ondernemer draagt de kosten van reparatie resp. vervanging, incl. vracht- en voorrijkosten; Als het gebrek goed hersteld kan worden, dan hoeft de ondernemer het product niet te vervangen. Als de afnemer naar het buitenland is verhuisd, worden vracht- en voorrijkosten vergoed op basis van het oorspronkelijke afleveradres.
  2. Stuur ons een e-mail met foto's van het beschadigde artikel of kom bij ons langs in de winkel.

 

Buiten de retourtermijn van 14 dagen met onze All in House Service (voor meubels en boxsprings)

  1. Je hebt 5 jaar garantie op jouw aangekochte product. Dit betekent Vlekkenservice (voor textiel en leer) en Constructieservice. 
  2. De 5-jarige garantie geldt niet voor meubelen die oneigenlijk gebruikt zijn, zoals bij schuld/opzet en geweld of product specifieke eigenschappen zoals normale slijtage en gebruikssporen.
  3. Maak een afspraak om een monteur te laten komen. Houdt hiervoor het certificaatnummer bij de hand en indien mogelijk, voeg enkele foto's toe ter verduidelijking. Een medewerker neemt zo snel mogelijk contact op om een bezoek in te plannen. 

 

Kan ik een product ruilen?
Ruilen is helaas niet mogelijk. De snelste manier om je artikel te ontvangen is binnen 14 dagen het product retour aan te melden. Stuur het artikel dat je niet wilt hebben terug, en bestel alvast het juiste artikel. Binnen 1-14 werkdagen na ontvangst retour-product heb je je geld terug.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
Bekijk hier de algemene voorwaarden

Zeker van je aankoop met een CBW-erkende winkelCBW_logo.jpg
Kopen bij een CBW-erkende winkel biedt voordelen, maar vooral: meer zekerheid. Winkels die CBW-erkend zijn, hanteren algemene voorwaarden die jou als consument extra goed beschermen. Hierin zijn alle regels opgenomen die van belang zijn als je iets koopt, bijvoorbeeld over (aan)betalen, annulering, levertijd, levering, vervoer en garantie. 

✔ Meer garanties na je aankoop                              ✔ Nette aanbetalingsregeling                           ✔ Onpartijdige klachtafhandeling

Vragen?

Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem gerust contact met ons op.